Інформація про проведення Року англійської мови в загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області

На виконання Указу Президента України від 16 листопада 2015 року № 641/2015 «Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні» у Харківській області протягом року здійснювалися організаційні заходи щодо популяризації вивчення англійської в загальноосвітніх навчальних закладах.

  1. На обласному рівні проведено практичні семінари, тренінги, дебати щодо підвищення якості підготовки вчителів та учнів з англійської мови спільно з Оксфордською освітньою групою, Міжнародним освітньо-методичним центром PEARSON-DINTERNAL, представництвом видавництва Макміллан.

У березні та жовтні 2016 року з метою підвищення професійної майстерності вчителів англійської мови, надання науково-методичної й практичної допомоги щодо підготовки учнів до розв’язування тестових завдань зовнішнього незалежного оцінювання КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» були проведені виїзні тренінгові заняття за темою «Підготовка учнів 11-класів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови». Навчанням було охоплено 317 учителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області, які викладають у 11-х класах.

У грудні 2016 року аналогічні тренінгові заняття були проведені для вчителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів міста Харкова. Навчанням було охоплено 186 педагогів.

У травні 2016 року відбулася Міжрегіональна науково-практична Інтернет-конференція «Шляхи підвищення якості навчання англійської мови» для викладачів, методистів англійської мови обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, учителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів, у якій узяли участь 83 педагогічні працівники.

  1. У січні 2016 року проведено обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016» у номінації «Англійська мова». У змаганні взяли участь 26 учителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів м. Харкова та Харківської області.

Переможець – Івасішина С.Ю., к.п.н., учитель Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №17 (Київський район) взяла участь у Всеукраїнському етапі конкурсу.

Лауреатами обласного етапу конкурсу стали:

  • Момот О.В., учитель Харківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 143 (Московський р-н);
  • Майборода О.М., учитель Вербівської ЗОШ І-ІІІ ст. (Балаклійський р-н);
  • Вірич Ю.О., учитель Юрченківської ЗОШ І-ІІІ ст. (Вовчанський р-н).
  1. У березні 2016 року проведено обласний фестиваль-огляд освітніх Інтернет-ресурсів. У номінації «Англійська мова» взяли участь 65 педагогів. Найактивніше брали участь у конкурсі вчителі англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів Балаклійського, Барвінківського, Дергачівського районів області, м. Куп’янська, Основ’янського та Слобідського районів м. Харкова.
  2. У грудні 2016 року проведено сорок п’яту обласну тематичну відкриту виставку ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття» за темою: «Рік англійської мови: перспективи розвитку іншомовної освіти в Харківській області». Свої досвіди роботи з означеної теми презентували 13 навчальних закладів. Під час виставки проведено сім методичних «круглих столів», шість майстер-класів, на яких увагу було акцентовано на актуальних питаннях розвитку інноваційної іншомовної освіти на основі компетентнісно-орієнтованого змісту навчання англійської мови на різних ступенях її вивчення. Розглянуто досвіди відзначення Року англійської мови в загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області.

Дипломом І ступеня відзначено:

–       Харківську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів № 162 Харківської міської ради Харківської області;

–       районне методичне об’єднання вчителів англійської мови Шевченківського району м. Харкова.

  1. Проведено І (шкільний), ІІ (районний) та ІІІ (обласний) етапи Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови. У ІІІ (обласному) етапі, який відбувся у лютому 2016 року, змагалися 172 учні з усіх районів (міст) Харківської області. 85 учнів стали переможцями, серед них 13 посіли І місце, 26 – ІІ, 46 – ІІІ.

У ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови Харківську область представляли три учні. Усі стали переможцями (1 – ІІ місце,
2 – ІІІ місце).

У Всеукраїнському конкурсі з англійської мови для учнів, що проводився видавництвом MM Publications за підтримки Міністерства освіти і науки України, узяв участь 251 учень загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області (42 – у молодшій віковій категорії, 147 – у середній, 62 – у старшій). 6 школярів стали призерами конкурсу, посівши ІІІ місця.

  1. Були здійснені заходи щодо організації літніх мовних таборів у Харківській області. У червні 2016 року були відкриті літні мовні табори на базі 377 загальноосвітніх навчальних закладів (у минулому році – 141) у 27-ми районах Харківської області, 9-ти районах м. Харкова та у 6-ти містах обласного значення, якими було охоплено 12 592 учні. Серед них 10 729 школярів удосконалили навички в спілкуванні англійською мовою, 532 – німецькою, 210 – французькою, 12 – іспанською, 74 – корейською. 1 035 учнів підвищили рівень володіння двома іноземними мовами.

До роботи в літніх мовних таборах, крім 1 253 учителів іноземних мов ЗНЗ Харківської області, було залучено 211 студентів-волонтерів (переважно факультетів іноземної філології Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди, Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія»), 103 волонтери інших організацій, пропонованих МОНУ, та випускників шкіл попередніх років (переважно носіїв англійської мови).

Найбільшу кількість літніх мовних таборів організовано на базі загальноосвітніх навчальних закладів Балаклійського, Барвінківського, Великобурлуцького, Вовчанського, Дергачівського, Золочівського, Краснокутського, Сахновщинського, Харківського, Чугуївського, Шевченківського районів області, м. Ізюма, м. Куп’янська, м. Лозової, м. Люботина, м. Чугуєва, Київського, Московського, Основ’янського, Слобідського та Шевченківського районів м. Харкова.

  1. 29 загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області взяли участь у конкурсі на участь у проекті «GoCamp», який розробила Громадська організація GoGlobal за підтримки Міністерства освіти і науки України. Переможцями конкурсу стали такі загальноосвітні навчальні заклади:
  • Красноградська загальноосвітня школа I-III ступенів №1 імені О.І. Копиленка Красноградської районної державної адміністрації Харківської області;
  • Охоченська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Нововодолазької районної ради Харківської області;
  • Чугуївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Чугуївської міської ради Харківської області;
  • Чугуївський навчально-виховний комплекс №6 імені тричі Героя Радянського Союзу І.М. Кожедуба Чугуївської міської ради Харківської області;
  • Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №156 Харківської міської ради Харківської області;
  • Харківський технологічний ліцей №9 Харківської міської ради Харківської області;
  • Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №73 Харківської міської ради Харківської області;
  • Харківська спеціалізована школа I-III ступенів №66 Харківської міської ради Харківської області;
  • Харківської гімназії № 6 «Маріїнська гімназія» Харківської міської ради Харківської області.

Переможці отримали необхідні матеріали та обладнання для проведення таборів у своєму навчальному закладі, а також підтримку у пошуці волонтерів. У червні до Харківської області завітали 9 волонтерів з Бельгії, Індії, Іспанії, Туреччини, Мексики, Тайвані, Молдови.

  1. ЗНЗ Харківської області беруть участь у міжнародних проектах і програмах. Так, значно збільшилась кількість загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області, які беруть участь у навчальній програмі Європейського Союзу «E-Twinning Plus». Наразі у програмі зареєстровано 25 закладів, у тому числі 9 – сільської місцевості, 16 – м. Харкова. Активними учасниками є загальноосвітні навчальні заклади Балаклійського, Барвінківського, Сахновщинського районів області та Слобідського району м. Харкова.

Проблеми:

  • недостатній рівень володіння мовою вчителями;
  • низька якість навчання учнів іноземної мови;
  • відсутність відповідного мовного середовища.

Напрями розвитку англомовної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області:

  • участь у англомовних проектах;
  • організація літніх мовних таборів;
  • підвищення якості навчання мови;
  • створення відповідного мовного середовища в загальноосвітніх навчальних закладах.