Підведено підсумки діяльності Національної дитячої «гарячої лінії»

Підведено підсумки діяльності Національної дитячої «гарячої лінії» (0 800 500-225 зі стаціонарного телефону, 772 з мобільного) за 2016 рік. Національна дитяча «гаряча лінія» – це 45 392 дзвінки: на 7000 більше, ніж в 2015 р. і на 18 000 більше ніж у 2014 р. Сьогодні – це три види консультацій: інформаційні, психологічні та правові; це робота щоденно по буднях з 12-00 до 20-00; це чотири роки постійного спілкування з дітьми; це фахові тренінги та супервізії для консультантів для підвищення їх кваліфікації та зменшення «ефекту вигорання»; це консультації експертів з державних і недержавних організацій; це взаємодія з державними структурами та громадськими організаціями для надання допомоги дітям; це підтримка Дитячого Фонду ООН ЮНІСЕФ та інших міжнародних організацій та донорів.

Найчастіше дітей турбують психологічні проблеми, страхи та тривоги. Такі дзвінки складають 28% від загальної кількості. Це говорить про те, що дітям необхідна підтримка, що вони хочуть, щоб їх почули і зрозуміли. Діти багато цікавляться інформацією про свої права і про діяльність дитячої «гарячої лінії»: такі дзвінки складають 18%. Вони потребують інформації про те, для чого створена лінія і як вона може допомогти, як захищати себе від різних порушень. Великий відсоток – 14,9, складають питання, що пов’язані із статевим вихованням, вагітністю, статевою ідентичністю, захворюваннями що передаються статевим шляхом, контрацепцією, сексуальними фантазіями, збоченнями, а також будь-які питання щодо сексуальності та сексуальної освіти. Дітям необхідна доступна та зрозуміла інформація про те, чого вони не розуміють або з чим ще не стикалися.  Ще одна категорія запитань – стосунки з однолітками – 8,6 %. Це і спілкування з друзями та однокласниками, різні проблеми, що виникають під час спілкування та дружби і налагодження взаємин з протилежною статтю. Питання щодо насильства в родині і булінгу складають 6,2 % від усіх дзвінків. Проблема полягає в тому, що діти часто не розуміють, що над ними вчиняють насильство, що їх права порушують.
Більшість абонентів дитячої «гарячої лінії» діти – 84, 6%. Дорослі звертаються через непорозуміння з дітьми-підлітками. Нерідко звертаються батьки тих дітей, які виховуються в неповних сім’ях. Також хвилюють батьків питання непорозуміння сина або дочки з учителями чи однокласниками. Трапляється, що звертаються небайдужі дорослі ‒ бабусі, дідусі, сусіди, які спостерігають насилля над дитиною в сім’ї. Є запити юридичного характеру ‒ стягнення аліментів, установлення місця проживання дитини після розлучення батьків тощо.

Національна дитяча «гаряча лінія» – важливий інструмент захисту прав дитини, визначений Комітетом ООН з прав дитини.